No Items Matched

Black Seed (250gm)

No rating
Availability :

Sold by :

Khass Food

SKU :

V000BS250
Measurement: 250gm Black seed helps to increase blood circulation to the brain.
  • Fast Shipping

    Receive products in amazing time
  • Easy Returns

    Return policy that lets you shop at ease
  • Always Authentic Product

    We only sell 100% authentic products
  • Secure Shopping

    Your data is always protected
  • Discount

    Get 5% discount

Black Seed 
Almighty Allah has given extraordinary blessings to people in nature. From ancient times, various plants, leaves, seeds have been used for the benefit of the people. Black seed is such a beneficial ingredient. It is used as a spice in cooking and also used as a herbal medicine for health problems. Black seed is said to be the antidote to all diseases except death. There is Hadith of our beloved Prophet Mohammad (Peace be upon him) in this regard. He said, “Use black seed because it contains the antidote for all diseases except death.”- ( Sahih Bukhari). Through this, the vast health benefits of Black seed can be understood. 
 
Why Black seed?
  1. Black seed helps to increase blood circulation to the brain.
  2. It is very useful for digestive problems.  
  3. It strengthens the immune system, it prepares the body to fight against any germs and improves overall health condition.
  4. Black seed is very useful to diabetics. It’s lower the amount of glucose in the body. 
  5. Eating Black seeds every day as mashed with food is very useful for asthma and respiratory problems.  

কালিজিরা
মহান আল্লাহ প্রকৃতিতে মানুষদের জন্য অসাধারণ নেয়ামত রেখেছেন। অতি প্রাচীনকাল  থেকে প্রকৃতির মধ্যে থাকা বিভিন্ন উদ্ভিদ, লতা-পাতা, বীজ  মানুষের নানা উপকারে ব্যবহার হয়ে এসেছে। কালিজিরা তেমনই একটি উপকারী বীজ। এটি রান্নায় গুরুত্বপূর্ণ মসলা  এবং স্বাস্থ্যগত সমস্যায় মহষৌধ হিসেবে ব্যবহার হয়ে থাকে। কালিজিরাকে মৃত্যু ছাড়া সকল রোগের প্রতিষেধক বলা হয়। এই ব্যাপারে মহানবী (সাঃ) এর হাদিসও আছে। তিনি বলেছেন, “তোমরা কালিজিরা ব্যবহার করবে, কেনোনা এতে মৃত্যু ব্যতীত সকল রোগের প্রতিষেধক রয়েছে”-(সহিহ বুখারী)। এর মাধ্যমে কালিজিরার বিস্তর স্বাস্থ্যগুণ এবং উপকারিতা সম্পর্কে বুঝা যায়।
 
কালিজিরার মধ্যে ১০০টিরও বেশি পুষ্টি উপাদান রয়েছে। এতে রয়েছে প্রায় ২১ শতাংশ আমিষ, ৩৮ শতাংশ শর্করা এবং ৩৫ শতাংশ ভেষজ তেল এবং চর্বি। এতে আরো রয়েছে লিনোলিক অ্যাসিড, অলিক অ্যাসিড, স্টিয়ারিক অ্যাসিড, প্রোটিন, নিজেলিন, পটাশিয়াম, ফসফরাস, ক্যালসিয়াম, সোডিয়াম, ম্যাগনেসিয়াম, ম্যাঙ্গানিজ, কপার, জিংক, ভিটামিন বি-১, ভিটামিন বি-২, ভিটামিন বি-৩, এবং লৌহের মতো গুরুত্বপুর্ন পুষ্টি উপাদান। প্রাত্যহিক জীবনে কালিজিরা গ্রহণের মাধ্যমে নানাবিধ জটিল রোগ থেকে মুক্তি পাওয়া যায়। মহষৌধি গুণে সমৃদ্ধ কালিজিরার বীজ, গুড়া, তেল বিভিন্ন ভাবে ব্যবহার করা যায়। খাস ফুড গ্রাহক চাহিদা এবং কালিজিরার গুণাগুণ বিবেচনায় রেখে আপনাদের জন্য সম্পূর্ণ স্বাস্থ্যসম্মত এবং খাঁটি কালিজিরার বীজ, গুড়া এবং তেল সরবরাহ করছে।  
 

Product Tags

Use spaces to separate tags. Use single quotes (') for phrases.